Balíček aktivít v slovenčine môžete očakávať každú chvíľu. Zatiaľ si pozrite ukážku úloh, ktoré v balíčku môžete nájsť.
Jedinečný zvuk
- Účastníci vytvoria dvojice.
- V rámci dvojíc si vymyslia jedinečný zvuk. Môže to byť akýkoľvek zvuk od pískania po tlieskanie.
- Dvojice sa rozdelia a jeden s každej dvojice, kto sa na to cíti, si zavrie oči.
- Účastníci majú za úlohu nájsť svoju dvojicu bez hovoreného slova, iba prostredníctvom vydávania svojich dohodnutých zvukov.
- Zdieľajte s účastníkmi tieto myšlienky:
- Zatiaľ čo existujú mnohé veci, ktoré nás spájajú, niekedy nie sú úplne očividné a niekedy si ich vieme sami vytvoriť.
- Ktoré vlastnosti, ktoré nám pomáhajú cítiť sa s ostatnými spojení, vieme v týchto ľuďoch nájsť pomerne jednoducho (na prvý pohľad)? Môže to byť jazyk, vek atď.
- Ktoré vlastnosti nie sú také očividné, ale stále nás vedia spájať?
- Viete jednoducho nájsť spojenie s niekým, aj keď si myslíte že ste veľmi rozdielni?
- Čo si myslíte že sú vaše „jedinečné zvuky“ v spojení so svetom? Čo predstavuje tieto spojenia?
Vlákna, ktoré nás spájajú
- Skupina stojí v kruhu a jeden z hráčov drží koniec klbka.
- Osoba, ktorá drží klbko, vyhlási o sebe niečo pravdivé. Napríklad: Rád plávam, Mám modré oči, Mám brata.
- Hráči, ktorí dokážu aplikovať toto tvrdenie na seba, vykríknu a prihlásia sa.
- Ten, kto dané tvdenie vyslovil, hodí klbo niektorému z hráčov, ktorý je prihlásený. Zatiaľ čo drží koniec klbka.
- Hráč ktorý chytí klbko, opakuje proces s novým vyhlásením a hádže klbko ďalšiemu hráčovi, zatiaľ čo drží motúz. Žiadne z tvrdení sa nemôže opakovať.
- Na konci hry by mali byť všetci hráči zahrnutí v sieti, ideálne niekoľkokrát.
- Radca vedie diskusiu, v ktorej využije nasledujúce otázky:
- Čo ste sa dozvedeli o niekom, čo vás prekvapilo?
- Mali ste s niekym spoločné niečo, čo ste neočakávali?
- Čo si myslíte, že by daná sieť mohla byť v reálnom živote?
- Kedy vo svojom živote preferujete a vážite si Vašu jedinečnosť a odlišnosť a kedy naopak
- cítite, že je lepšie byť ako ostatní?
- Boli veci ktoré sú pre Vás bežné, bežné aj pre ostatných ľudí?
Rovnosť šancí zvíťaziť
- Účastníci sú rozdelení do malých skupín po 3 alebo 4.
- Všetky skupiny okrem jednej majú rôzne obmedzenia.
- Všetkým skupinám sa oznámi, že všetci majú rovnakú šancu na dokončenie úlohy a že všetci dostanú rovnaké materiály.
- Každá skupina začína na inej základni. Keď sa povie „choď“, jednotlivé skupiny pretekajú v obsadení základní v smere hodinových ručičiek od prvej základne ku druhej.
Nižšie nájdete návrhy na to, ako sa môže každá skupina pohybovať, ale neváhajte a tvorte
svoje vlastné. Víťazom hry je prvá skupina, ktorá sa dostane späť na základňu, na ktorej začala.
Navrhované obmedzenia:
- Skupina má nohy zviazané dokopy, akoby robili preteky s tromi nohami.
- Skupina má polovicu zo svojich hráčov so zaviazanými očami.
- Skupina nemôže hovoriť.
- Skupina môže použiť iba svoju nedominantnú ruku.
- Skupina musí chodiť / bežať dozadu.
Navrhované výzvy pre obsadzovanie každej základne:
- Sprav 5 hviezdicových výskokov.
- Každý musí nakresliť trojlístok.
- Vytvorte ľudskú pyramídu so svojou skupinou.
- Hoď loptu do vedra 5-krát z 3 metrov.
- Postavte najväčšiu vežu.
- Spievajte pochodové piesne.
- Je pravdepodobné, že víťazná skupina bude tá, ktorej neboli dané žiadne obmedzenia.
Spätná väzba:
- Myslíte si, že vďaka použitiu rovnakých nástrojov bola hra rovnocená pre všetkých účastníkov?
- Prečo to nebolo rovnocenné? Aj keď každá skupina dostala rovnaké nástroje, prečo neboli výsledky spravodlivé?
- Aké zvýhodnenie by podľa vás mala mať skupina s obmedzeniami?
- Ako si myslíte, že táto hra odráža každodenný život?
- Ak sú zabezpečené rovnaké podmienky pre všetkých, znamená to rovnaké príležitosti? Vieš uviesť nejaké prípady, kde to neplatí?
- Môžete nájsť príklady, kde ľudia majú rovnaké prostriedky, ale nedosahujú rovnaké výsledky?